دریافت فایل فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های عدالت سازماني| شناسه فایل 39030505

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های عدالت سازماني,ادبیات نظری تعریف مفهومی عدالت سازمانی,مقاله عدالت سازمانی,مبانی نظری انواع عدالت سازمانی,عدالت سازمانی pdf,نظریه عدالت سازمانی,ابعاد عدالت سازمانی,تعریف عملیاتی عدالت سازمانی,,,
مشخصات فایل مورد نظر در مورد فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های عدالت سازماني آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

ادامه

،در قالب ورد، در 19 صفحه، قابل ویرایش

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

قسمتی از متن مبانی نظری:
عدالت سازماني
سازمان و سازمان یافتگی جزء جدا نشدنی زندگی ماست (حسین زاده ، ناصری ، 1386 ، ص 19) .
سازمان سیستمی اجتماعی است که حیات وپایداری آن وابسته به پیوندی قوی میان اجزاء وعناصر تشکیل دهنده آن است که ادراک بی عدالتی اثرات مخربی بر روحیه کار جمعی دارد (سید جوادین ، فراحی ، طاهری عطار،56، ص1387) .
عدالت سازماني با رفتار عادلانه با مردم در سازمان ها رابطه دارد . همچنين مي تواند به عنوان قسمتي بسيار محدود از عدالت اجتماعي باشد . مفهومي كه توسط فلاسفه طي صدها سال بحث بر انگيز بوده است . عدالت سازماني يك مفهوم مفيد براي آزمايش دامنه گسترده اي از موضوعات سازماني مي باشد . چنين ادعا شده است كه عدالت اولين فضيلت موسسات اجتماعي است (ساعتچي ،1387 ،ص 169،170).
واژه عدالت سازمانی برای اولین با توسط گرین برگ در دهه ی 1970 بیان گردید.فرناندس و وامله به نقل از گرین برگ بیان می دارند که عدالت سازمانی به رفتارهای منصفانه و عادلانه سازمان ها با کارکنان شان اشاره دارد (امیرخانی ، پور عزت 1387 ، ص 22) .
عدالت سازمانی متغیری است که به توصیف عدالت که به طور مستقیم با موقعیت های شغلی ارتباط دارد به کار می رود.علی الخصوص در عدالت سازمانی مطرح می شود که باید به چه شیوه هایی با کارکنان رفتار شود تا احساس کنند که بصورت عادلانه ای با آنها رفتار شده است (نعامی ، شکرکن ،1383، ص 58) . عدالت سازمانی اصطلاحی است که برای توصیف نقش انصاف که رابطه مستقیمی با محیط کار دارد مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصاً ،عدالت سازمانی مرتبط است با روش هایی که کارکنان تعیین می کنند که آیا با آنها در شغلشان بطور عادلانه رفتار شود و روش هایی که تعیین آنها روی متغیرهای مرتبط با کار آنها تأثیر می گذارد .
اما تحقیق در زمینه عدالت سازمانی تاریخ طولانی دارد و صاحب نظران طبقه بندي هاي مختلفی از عدالت سازمانی را مطرح نموده اند. عدالت سازمانی را می توان بدین صورت تعریف نمود: مطالعه برابري در کار (حقيقي ،احمدي ،رامين مهر ،1388، ص 80) .
براي عدالت معاني فراوان از زواياي گوناگون شده است كه به تعدادي از آنها اشاره مي شود:
1- دادن حق هر صاحب حق
2- نهادن هر چيزي در جاي خود
3- موزون بودن (تعادل و تناسب و توازن)
4- ميانه روي بين افراط و تفريط، (اعتدال)
5- تساوي و نفي هرگونه تبعيض (تفاوت قائل نشدن ميان افراد)
6- رعايت استحقاق در افاضه وجود (عدل در تكوين)
7- عدم ارتكاب كبيره و عدم اصرار بر صغيره، (عدالت فردي و فقهي)
8- برابري اجتماعي (قسط، عدالت اجتماعي و قضايي و سياسي و اقتصادي)
9- رعايت مفاسد و مصالح در قانونگذاري (عدل در تشريع) (نثاري ، 1391 ).

جزییات بیشتر










































  • دریافت فایل مبانی نظری (فصل دوم) نظریه ها و تعاریف کمال گرایی

  • خرید مبانی نظری تحقیق و پيشينه تحقیق کمالگرایی,دانلود مبانی نظری کمالگرایی,دانلود رایگان مبانی نظری,ادبیات نظری تحقیق کمالگرایی,خرید رایگان مبانی نظری حسابداری,خرید مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی,مبانی نظری و سوابق پژوهشی,فصل دوم پایان نا,,,