دریافت فایل فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های سبکهای مدیریتی| شناسه فایل 39030508

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های سبکهای مدیریتی,سبک های مدیریتی موثر در سازمان های آموزشی,انواع سبک های رهبری ppt,سبکهای مدیریتی در بانک,سبک های مدیریتی در آموزش و پرورش,مدیریت وظیفه مدار,نظریه های مدیریت کلاس,سبک های جدید ,,,
مشخصات فایل مورد نظر در مورد فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های سبکهای مدیریتی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

ادامه

،در قالب ورد، در 41 صفحه، قابل ویرایش

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

قسمتی از متن مبانی نظری:
مفهوم مديريت
تصور اسلامي از مفهوم مديريت بر كليه اركان مديريت، مراحل آن، فرآيندي كلي و كاركردهايش بسيار تعيين كننده و اثرگذار است. بعضي از مديران تصور مي كنند كه مدير فردي است كه ماوراي كار كارمندان فقط دستور مي دهد و ديگران مجبور به اطاعت از او هستند« بسياري از مديران تصور مي كنند، مديريتي تختي روان است كه مدير روي آن نشسته و بر دوش كاركنان و كارگران از ميان جنگل انبوهي از مشكلات عبور داده مي شود و مدير جهت حركت را نشان به پندار از هيچ كس گوش نمي دهد، چنين طرز فكري از مديريت كاملاً اشتباه است و بايستي آن را تغيير داده مدير بايد در جلوي كارمندان و كارگران حركت كند، مشكلات را از سر راه بردارد و مانع از دلسردي پرسنل خود شود، مديريت را نبايد صرفاً به صورت يك تخت روان بر دوش افراد تجسم كرد،‌ زيرا در اين صورت مديريت تنها بار اضافي بر دوش پرسنل است، نتيجه چنين طرز تفكري (كه مديريت تخت راه نيست) موجب مي شود كه كاركنان بيش از پيش فكر خود را بر روي كار متمركز كنند.»(تدبير، نشريه مديريتي دولتي،1389)
در باب ويژگي هاي مديريت اسلامي نكات زير حائز اهميت است: 1) رابطه هاي فرد،‌سازمان، محيط سازماني در ارتباط با رضاي خداوند و خالق هستي هماهنگ مي شود سطحي فراتر از آن چه در نظريات مديريت معاصر مطرح است كه معرفي شود.2) هر چه سطح مقام مدير بالاتر باشد از نظر اخلاقي در محضر خداوند خاضع تر است چنان كه مقام معظو رهبري در اين زمينه فرموده اند: هر چه مسئوليت ما بالاتر باشد تقواي بيشتري لازم داريم. از ديدگاه اسلام مديريتي كه در جامعه اسلامي جريان مي يابد در مسير قرب به الله قرار دارد، بدان معني كه در كلية سطوح آن زهد و تقوا پيشينه مي شود، سعي در بخشش و ارشاد فزوني مي يابد و جلب رضايت و اكثريت بيشتر مي شود، مفهوم مديريت اسلامي را بايد در زمان پيشواي عظيم الشأن اسلام بررسي كرد كه با پي ريزي نظام جديدي در منطقه اي خشك و بي آب و علف تمدن هاي بزرگ آن زمان را تحت تأثير قرار داد و تمدني نو ايجاد كرد، همه موازين مديريت اسلامي بر معيار دين مبين اسلام استوار است، مديريت اسلامي امانتي است كه اختيارات ضعيف شده و از حق و حقوق گروهي از مردم جامعه آن را به وجود آورد.(سرمدي، 1381)
سير تكوين مديريت آموزشي
مديريت آموزشي در سير تحول خود، مبتني بر تحولات دانش مديريت، در دوره هاي مختلف كلاسيك، روابط انساني،‌تركيبي و نظرية سيستم ها بوده است و هر يك از نظريه هاي مديريت در هر دوره « مباني رفتاري2» مدير آموزشي3 را تشكيل داده است. بدين ترتيب كه مديريت آموزشي مبتني بر نظريه كلاسيك، نقش ناظري را ايفا مي كند كه مهم ترين رسالت به عنوان مدير آموزشي بررسي ميزان تطابق فعاليت هاي سازمان آموزشي با هدف هاي تعيين شده مي باشد. مدير نقش بازرس را بر عهده داشته، مراودات شكل وسيعي دارد، تصميم گيري ها در مورد برنامه، ضوابط و مقررات، اهداف... به صورت متمركز انجام مي شود. افراد در اتخاذ تصميمات مشاركت فعال ندارند و مهم ترين موضوعي كه فكر مدير را به خود مشغول مي سازد، چگونگي حصول هدف هاي سازمان است، مديريت آموزشي مبتني بر روابط انساني به جايگاه و نقش خود بيشتر توجه دارد و در سازمان آموزشي سعي دارد نقش يك رهبر گروهي را ايفا كند، مراودات مبتني بر روابط دوستانه است،مشاركت گروهي و تعاون بيش از پيش مورد توجه قرار مي گيرد و افراد در تصميم گيري ها مشاركت فعال دارند. مديريت آموزشي مبتني بر مديريت تركيبي سعي مي كند به روابط گروهي مشاركت عمومي و مراودات اجتماعي همراه و هماهنگ با فعاليت در جهت حصول اهداف سازماني توجه نمايد واين دو را مكمل يكديگر مي داند. مديريت آموزشي مبتني بر نظريه سيستم ها، مدرسه و نظام آموزش و پرورش را به عنوان يك سيستم اجتماعي در نظر مي گيرد، آن ها را در ارتباط با ساير نهادهاي اجتماعي اعم از خانواده، فرهنگ، اقتصاد و غيره مورد توجه قرار مي دهد و با عنايت به روابط اجزا در يك كليت واحد، متعامل وپويا به عنوان سيستم آموزشي به حل منطقي و جامع مسائل سازمان آموزشي مي پردازد.( سركارآراني،1370)


جزییات بیشتر







































  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و سبکهای فرزندپروری 59 صفحه

  • مبانی نظری فرزندپروری,مبانی نظری سبک های فرزندپروری,پیشینه تحقیق فرزندپروری,مبانی نظری نظریه های فرزندپروری,پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری,پیشینه تحقیق سبک های فرزندپروری,فصل دوم پایان نامه سبک های فرزندپروری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای فرزندپروری,مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های فرزندپروری






  • دریافت فایل مبانی نظری (فصل دوم) نظریه ها و تعاریف کمال گرایی

  • خرید مبانی نظری تحقیق و پيشينه تحقیق کمالگرایی,دانلود مبانی نظری کمالگرایی,دانلود رایگان مبانی نظری,ادبیات نظری تحقیق کمالگرایی,خرید رایگان مبانی نظری حسابداری,خرید مبانی نظری و پیشینه پژوهش روانشناسی,مبانی نظری و سوابق پژوهشی,فصل دوم پایان نا,,,
























  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبکهای تفکر 62 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه سبکهای تفکر,مبانی نظری سبکهای تفکر,پیشینه تحقیق سبکهای تفکر,پیشینه داخلی سبکهای تفکر,پیشینه خارجی سبکهای تفکر,پیشینه پژوهش سبکهای تفکر,پیشینه نظری سبکهای تفکر,ادبیات نظری سبکهای تفکر,چارچوب نظری سبکهای تفکر