دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم شناختی هیجان (فصل دوم تحقیق)| شناسه فایل 40085752

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم شناختی هیجان (فصل دوم تحقیق),مبانی نظری و پیشینه تنظیم شناختی هیجان (فصل دوم تحقیق)
مشخصات فایل مورد نظر در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنظیم شناختی هیجان (فصل دوم تحقیق) آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

ادامه

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوهAPA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

پژوهش‌های تجربی در مورد تنظیم شناختی با مطالعات روان تحلیل گران در مورد مکانیزم های دفاعی آغاز گردید و با مطالعه در مورد عوامل موثر بر توانایی فرد در کنار آمدن با موقعیت‌ های تنش زا توسعه یافت و امروزه این دسته از پژوهش‌ها با مطالعه توانایی افراد در تنظیم هیجانات خود به صورت شناختی ادامه یافته است. تنظیم هیجان به استراتژی هایی اشاره دارد که در جهت کاهش، ادامه یا افزایش هیجان استفاده می‌شوند (گروس،2007). در تعریفی دیگر تنظیم شناختی هیجان عبارت است از فرایندهای درونی و بیرونی درگیر در راه‌اندازی، ادامه دادن و تنظیم رخدادها، تنش‌ ها و بیان احساسات. مطالعه تنظیم هیجان به فرایند های درونی که در جهت تنظیم هیجانات درگیر هستند مثل فرایند های شناختی هیجان، اداره کردن واکنش ‌های روان ‌شناختی و همچنین تأثیرات بیرونی مثل والدین و سایر اشخاصی که در الگوسازی هیجانات نقش دارند مربوط می‌گردد (موریس، سیلک، استینبرگ، آکوین، کیز، 2007). می‌توان اصطلاح تنظیم شناختی هیجان را مترادف با اصطلاح سازگاری شناختی به کاربرد. این دو مفهوم به طور کلی به راه‌ های شناختی اشاره دارند که افراد برای مدیریت هیجانات و عواطف خود به کار می‌گیرند. بدون شک چنین راه‌ ها و فرایندهای شناختی می‌توانند در تنظیم هیجانات افراد نقش مهمی ایفا کنند و باعث گردند تا افراد به هنگام تجربه رخداد های تهدید کننده و یا پس از آن، بر هیجانات خود کنترل داشته باشند (فانی،1388).

استراتژی های تنظیم هیجان بر رشد شخصیتی، هیجانی، شناختی و اجتماعی دلالت دارند. وقتی این عوامل تحت تأثیر قرار بگیرند در رشد و نگهداری اختلالات هیجانی نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند. در حقیقت مفهوم تنظیم هیجان بسیار گسترده است و حوزه وسیعی از فرایند های هشیار و ناهشیار روان‌شناختی، رفتاری و شناختی را در بر می‌گیرد (گروس،2007)

به عنوان مثال بعضی ازاستراتژی ها در سطح شناختی (از طریق فکر کردن) اجرا می‌شوند، درحالی ‌که دیگر استراتژی ها مداخلات رفتاری را از (طریق انجام کارها) درگیر می‌کنند، بسیاری از استراتژی ها به ترکیب سطح شناختی و سطح رفتاری بستگی دارد (پارکینسون وتوتردل،1999). همچنین مشخص شده است که افراد در استفاده از استراتژی های تنظیم هیجان باهم متفاوت هستند و همین تفاوت‌های فردی، نتایج خاص عاطفی، شناختی و اجتماعی در بر دارد. به علاوه کنترل عواطف و هیجانات در برقراری، تداوم وسلامت روابط اجتماعی افراد نقش مهمی ایفا می‌کند (حسین چاری و فداکار،1384). بنابراین واضح است که مهارت‌های تنظیم شناختی هیجان، به صورت صحیح و کارآمد، می‌تواند مقدمه‌ای برای سایر موفقیت‌ها در زندگی به شمار آید. لذا در ادامه، به راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و چگونگی عملکرد این استراتژی پرداخته شده است.

2-1-2-1- راهبردهای تنظیم شناختی هیجان

افراد به هنگام تجربه رخداد های تهدید کننده یا تنش‌زای زندگی، قبل از انجام هر کاری، به لحاظ شناختی از راهبرد هایی برای تنظیم هیجانات خود استفاده می‌کنند (گارنفسکی،کرایج،اسپین هاون،2001). این راهبردهای مهم و برجسته شامل پذیرش،تمرکز مجدد مثبت،تمرکز مجدد بر برنامه‌ریزی، ارزیابی مثبت، به منظری دیگر نگاه کردن، خود را مقصر دانستن، نشخوار فکری، فاجعه‌آمیز کردن و دیگران را مقصر دانستن می‌باشند. توضیح مختصر هر کدام از این راهبردها همراه با ذکر نمونه‌ای رفتار از هر کدام، در ادامه آمده است.

تفکر درباره پذیرفتن یا کناره‌گیری و نوع نگاه کلی فرد در مورد آنچه که تجربه کرده است را تحت عنوان پذیرش مطرح می‌کنند. به عنوان مثال این اندیشه که به این فکر می‌کنم که از این بدتر هم می‌توانست اتفاق بیفتد، بیانگر استفاده از راهبرد پذیرش است.

راهبرد دیگر تمرکز مجدد مثبت است، که به معنای داشتن تفکرات خوش‌آیند، شاد و مثبت به جای فکر کردن در مورد رویداد های استرس زا و تهدید کننده است. به عنوان مثال فرد در عوض فکر کردن به آن اتفاق ناگوار، به چیزهایی بهتر از آنچه که تجربه کرده است، فکر کند و از این طریق تلاش دارد تا بتواند تنش آن تجربه ناگوار را به نحو موثرتری کنترل و هدایت نماید.

تفکر درباره اینکه چه کار باید انجام دهم و چگونه می‌توانم با تجربه رخ داده رفتار کنم، حکایت از راهبرد تمرکز مجدد بر برنامه‌ریزی دارد. به عنوان مثال وقتی فرد با خود می‌اندیشد که به کارهای خوبی که می‌تواند انجام دهد، فکرمی‌کند در حال استفاده از راهبرد تمرکز مجدد بر برنامه‌ریزی است. در این راهبرد، فرد به این مسئله فکر می‌کند که چگونه می‌تواند با شرایط پیش‌آمده به بهترین نحو کنار بیاید و شرایط را به نحو مثبت و بهینه‌ای تغییر دهد.

یک راهبرد دیگر ارزیابی مثبت است که عبارت است از تفکر درباره اهدافی که به رویدادهای منفی، جهت رشد شخصی معنای مثبت می‌بخشند. به عنوان مثال شخص به این فکر می‌کند که از شرایط پیش‌آمده می‌تواند ابعاد مثبتی را نیز در بر داشته باشد و به این ابعاد مثبت می‌توان به عنوان عواملی جهت رشد شخصی نگاه کرد.

وقتی فرد درباره نسبی کردن رویداد های منفی در مقایسه با رویدادهای دیگر فکر می‌کند از راهبرد به منظر دیگر نگاه کردن استفاده کرده است. به عنوان مثال فرد به این فکر می‌کند که می‌تواند بعد از این اتفاق فرد قوی تری باشد. در این راهبرد، فرد رویدادهای منفی در مورد تجربه ناگوار را برای خود نسبی می‌کند، به این معنا که با خود می‌اندیشد که ممکن بود اتفاقات ناگوارتری رخ دهد و اینکه دیگران در مقایسه با او شرایطی بدتر از این را نیز تجربه کرده‌اند.

گاهی اوقات فرد خود را مقصر آنچه رخ داده است می‌داند، درچنین حالتی از راهبرد مقصر دانستن خود استفاده شده است. در این راهبرد، فرد خود را علت اصلی اتفاق ناگوار رخ داده و شرایط استرس زا می‌داند. به عنوان مثال فرد چنین می‌اندیشد که مسئول آن اتفاق ناگوار خودش هست.

نشخوار فکری راهبرد دیگری است که درآن، شخص درباره احساسات خود فکر می‌کند و این احساسات خود را با آن رویداد منفی در ارتباط می‌داند. اگر فرد بخواهد وضع خود را گزارش کند، به عنوان مثال خواهد گفت که به احساساتی که درباره تجربه ناگوار داشته‌ام، فکر می‌کنم. در این راهبرد، فرد مدام و مستمر به اشتباهاتی که در آن شرایط مرتکب شده است می‌اندیشد و یا به طور مداوم به احساسات خودش در طی آن تجربه ناگوار فکر می‌کند و خود را مشغول افکار و احساساتی می‌داند که در جریان تجربه ناگوار داشته است.

در این راهبرد فاجعه ‌آمیز کردن، تفکر درباره چیزهایی صورت می‌گیرد که بر منفی بودن تجربه ناگوار تاکید می‌کند. به عنوان مثال مرتب به میزان فاجعه‌آمیز بودن تجربه‌ای که داشته‌ام فکر می‌کنم. در این راهبرد، فرد فکر می‌کند آن اتفاقی که برایش رخ داده فاجعه‌ای است بدتر از تمام اتفاقاتی که می‌توانست برای کسی اتفاق افتد.

آخرین راهبرد، دیگران را مقصر دانستن است که در آن شخص درباره مقصر دانستن دیگران برای اتفاقاتی که تجربه می‌کند، می‌اندیشد. دیگران مقصر این اتفاق هستند. فرد در این راهبرد دیگران را مسئول آن اتفاق و شرایط ناگوار خود می‌داند و در اندیشه او، دیگران علت اصلی آن اتفاق هستند.

گارنفسکی و همکاران (2001) نشان دادند که استراتژی های نه‌گانه یاد شده، می‌توانند به دو گروه استراتژی های هیجانی سازگار یافته شامل (پذیرش، تمرکز مجدد مثبت، تمرکز مجدد بر برنامه‌ریزی، ارزیابی مثبت و به منظر دیگر نگاه کردن) و استراتژی های کمتر سازگار یافته شامل (خود مقصر دانستن، نشخوار فکری، فاجعه‌آمیز کردن و مقصر دانستن دیگران) تقسیم شوند.

جزییات بیشتر








  • دریافت فایل پاورپوینت حس بد و تنظیم هیجان در اعتیاد

  • روانشناسی , علوم تربیتی , هیجان در اعتیاد, دانلود پاورپوینت هیجان در اعتیاد, پاورپوینت در مورد هیجان در اعتیاد, تحقیق هیجان در اعتیاد, پاورپوینت درباره هیجان در اعتیاد, پاورپوینت راجع به هیجان در اعتیاد, پاورپوینت آماده هیجان در اعتیاد, تحقیق در مورد,,,




  • دریافت فایل پاورپوینت حس بد و تنظیم هیجان در معتادان

  • روانشناسی , علوم تربیتی , حس بد و تنظیم هیجان در معتادان, دانلود پاورپوینت حس بد و تنظیم هیجان در معتادان, پاورپوینت در مورد حس بد و تنظیم هیجان در معتادان, تحقیق حس بد و تنظیم هیجان در معتادان, پاورپوینت درباره حس بد و تنظیم هیجان در معتادان, پاورپو,,,



  • دریافت فایل پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی

  • فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی,مبانی نظری سبک های شناختی,پیشینه تحقیق سبک های شناختی,پیشینه داخلی سبک های شناختی,پیشینه خارجی سبک های شناختی,پیشینه پژوهش سبک های شناختی,پیشینه نظری سبک های شناختی,ادبیات نظری سبک های شناختی,چارچوب نظری سبک های شناختی


  • دریافت فایل پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی

  • فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی,مبانی نظری باورهای معرفت شناختی,پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی,پیشینه داخلی باورهای معرفت شناختی,پیشینه خارجی باورهای معرفت شناختی,پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی,پیشینه نظری باورهای معرفت شناختی,ادبیات نظری باورهای معرفت شناختی,چارچوب نظری باورهای معرفت شناختی


  • دریافت فایل پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه اضطراب شناختی

  • فصل دوم پایان نامه اضطراب شناختی,مبانی نظری اضطراب شناختی,پیشینه تحقیق اضطراب شناختی,پیشینه داخلی اضطراب شناختی,پیشینه خارجی اضطراب شناختی,پیشینه پژوهش اضطراب شناختی,پیشینه نظری اضطراب شناختی,ادبیات نظری اضطراب شناختی,چارچوب نظری اضطراب شناختی



  • دریافت فایل دانلود تحقیق درباره هیجان شناختی word

  • دانلود تحقیق هیجان شناختی,تحقیق هیجان شناختی doc,تحقیق کامل هیجان شناختی,تحقیق درباره هیجان شناختی,تحقیق هیجان شناختی با فرمت ورد,تحقیق درمورد هیجان شناختی چیست,تحقیق دانش آموزی درباره هیجان شناختی,تحقیق دانشجویی درباره هیجان شناختی



  • دریافت فایل پاورپوینت نظریه های شناختی هیجان

  • روانشناسی , علوم تربیتی , نظریه های شناختی هیجان, دانلود پاورپوینت نظریه های شناختی هیجان, پاورپوینت در مورد نظریه های شناختی هیجان, تحقیق نظریه های شناختی هیجان, پاورپوینت درباره نظریه های شناختی هیجان, پاورپوینت راجع به نظریه های شناختی هیجان, پاور,,,





  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی 49 صفحه

  • مبانی نظری هیجان خواهی,ادبیات نظری هیجان خواهی,چارچوب نظری هیجان خواهی,فصل دوم پایان نامه هیجان خواهی,دانلود مبانی نظری هیجان خواهی,پیشینه هیجان خواهی,پیشینه تحقیق هیجان خواهی,پیشینه داخلی هیجان خواهی,پیشینه خارجی هیجان خواهی,پیشینه پژوهش هیجان خواهی,پیشینه نظری هیجان خواهی,پیشینه تحقیقات هیجان خواهی,پیشینه ی هیجان خواهی,پیشینه تحقیق درباره هیجان خواهی


  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های هیجان خواهی 48 صفحه

  • مبانی نظری هیجان خواهی,نظریه های هیجان خواهی,چارچوب نظری هیجان خواهی,فصل دوم پایان نامه هیجان خواهی,دانلود مبانی نظری هیجان خواهی,پیشینه هیجان خواهی,پیشینه تحقیق هیجان خواهی,پیشینه داخلی هیجان خواهی,پیشینه خارجی هیجان خواهی,پیشینه پژوهش هیجان خواهی,پیشینه نظری هیجان خواهی,پیشینه تحقیقات هیجان خواهی,پیشینه ی هیجان خواهی,پیشینه تحقیق درباره هیجان خواهی






















  • دریافت فایل پاورپوینت بررسی آزمون سازی فرایندهای شناختی و غیر شناختی

  • دانلود پاورپوینت بررسی آزمون سازی فرایندهای شناختی و غیر شناختی,تحقیق بررسی آزمون سازی فرایندهای شناختی و غیر شناختی,مقاله بررسی آزمون سازی فرایندهای شناختی و غیر شناختی,پاورپوینت بررسی آزمون سازی فرایندهای شناختی و غیر شناختی,بررسی آزمون سازی فرایندهای شناختی و غیر شناختی,آزمون سازی,فرایندهای شناختی و غیر شناختی


  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا

  • فصل دوم پایان نامه نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا,مبانی نظری نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا,پیشینه تحقیق نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا,پیشینه پژوهش نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا,پیشینه نظری نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا,چارچوب نظری نظریه یادگیری شناختی اجتماعی بندورا



  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های شناختی 39 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه سبک های شناختی,مبانی نظری سبک های شناختی,پیشینه تحقیق سبک های شناختی,پیشینه داخلی سبک های شناختی,پیشینه خارجی سبک های شناختی,پیشینه پژوهش سبک های شناختی,پیشینه نظری سبک های شناختی,ادبیات نظری سبک های شناختی,چارچوب نظری سبک های شناختی


  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی 72 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه باورهای معرفت شناختی,مبانی نظری باورهای معرفت شناختی,پیشینه تحقیق باورهای معرفت شناختی,پیشینه داخلی باورهای معرفت شناختی,پیشینه خارجی باورهای معرفت شناختی,پیشینه پژوهش باورهای معرفت شناختی,پیشینه نظری باورهای معرفت شناختی,ادبیات نظری باورهای معرفت شناختی,چارچوب نظری باورهای معرفت شناختی



  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحریف های شناختی 26 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه تحریف های شناختی,مبانی نظری تحریف های شناختی,پیشینه تحقیق تحریف های شناختی,پیشینه داخلی تحریف های شناختی,پیشینه خارجی تحریف های شناختی,پیشینه پژوهش تحریف های شناختی,پیشینه نظری تحریف های شناختی,ادبیات نظری تحریف های شناختی,چارچوب نظری تحریف های شناختی


  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق خطاهای شناختی 25 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه خطاهای شناختی,مبانی نظری خطاهای شناختی,پیشینه تحقیق خطاهای شناختی,پیشینه داخلی خطاهای شناختی,پیشینه خارجی خطاهای شناختی,پیشینه پژوهش خطاهای شناختی,پیشینه نظری خطاهای شناختی,ادبیات نظری خطاهای شناختی,چارچوب نظری خطاهای شناختی


  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب شناختی 41 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه اضطراب شناختی,مبانی نظری اضطراب شناختی,پیشینه تحقیق اضطراب شناختی,پیشینه داخلی اضطراب شناختی,پیشینه خارجی اضطراب شناختی,پیشینه پژوهش اضطراب شناختی,پیشینه نظری اضطراب شناختی,ادبیات نظری اضطراب شناختی,چارچوب نظری اضطراب شناختی



  • دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکرد شناختی رفتاری 68 صفحه

  • فصل دوم پایان نامه رویکرد شناختی رفتاری,مبانی نظری رویکرد شناختی رفتاری,پیشینه تحقیق رویکرد شناختی رفتاری,پیشینه داخلی رویکرد شناختی رفتاری,پیشینه خارجی رویکرد شناختی رفتاری,پیشینه پژوهش رویکرد شناختی رفتاری,پیشینه نظری رویکرد شناختی رفتاری,ادبیات نظری رویکرد شناختی رفتاری,چارچوب نظری رویکرد شناختی رفتاری